Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania wydziału
Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania wydziału
Adres
Adres
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Mazowiecka 26
08-400 Garwolin
Piętro II - pokoje 201, 225-229, 234, 236-247
Kierownictwo i nadzór
Kierownictwo i nadzór
Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami: Piotr Barej
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Elżbieta Adamiak
Kierownik Gospodarki Nieruchomościami:
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Starosta Powiatu Garwolińskiego
Zadania i kompetencje
Zadania i kompetencje - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
- Udostępnianie baz danych, obejmującej zbiory danych infrastruktury informacji przestrzennej;
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych zwanej „powiatową bazą GESUT”
- Przekazywanie plików różnicowych w celu aktualizacji krajowej bazy GESUT;
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 zharmonizowanych z innymi bazami danych;
- Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 oraz szczegółowych osnów geodezyjnych;
- Tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych:
- Mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
- Mapy zasadnicze w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych;
- Zakładanie osnów szczegółowych;
- Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- Prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- Weryfikacja dokumentacji geodezyjnej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi kompletności przekazanych wyników, wykonywania pomiarów oraz spójności przekazywanych baz;
- Przyjęcie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub wydanie decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych, sporządzonych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
- Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;
- Obsługa zamówień na materiały z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- Wydawanie licencji na udostępnione materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- Wystawianie Dokumentu Obliczenia Opłaty;
- Pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie materiałów zasobu, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego;
- Koordynacji usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu;
- Ocena przydatności użytkowej materiałów zasobu;
- Udział w wyłączeniu materiałów z zasobu;
- Przekazywanie materiałów z zasobu do Archiwum Państwowego;
- Wydawanie danych z ewidencji gruntów i budynków w celu aktualizacji państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju;
- Prowadzenie Systemu Informacji o Terenie dla obszaru powiatu;
- Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.
Zadania i kompetencje - Referat Gospodarki Nieruchomościami:
- gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego, w tym nabywanie na własność, oddawanie w trwały zarząd i zamiana nieruchomości;
- zlecanie i odbiór szacunków nieruchomości;
- zawieranie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
- organizowanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
- sprzedaż bezprzetargowa nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
- aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
- aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Powiatu Garwolińskiego;
- wnioskowanie i opiniowanie podziałów nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
- wywłaszczanie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości;
- orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości;
- nabywanie nieruchomości w drodze umowy na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
- orzekanie w drodze decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa;
- wydawanie zaświadczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
- ustalanie wysokości opłat jednorazowych z tytułu przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających uiszczenie opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
- ustalanie odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne – gminne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe;
- ustalanie wysokości odszkodowania za działki objęte decyzją starosty o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- przygotowywanie dokumentacji do wyodrębniania lokali, w tym ustalanie udziałów w nieruchomości wspólnej;
- nabywanie przez Skarb Państwa i powiat własności nieruchomości w zamian za zaległości podatkowe;
- przejmowanie od PKP mienia nieodpłatnie na rzecz Skarbu Państwa lub Powiatu Garwolińskiego;
- ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacyjnej;
- udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstania szkody;
- ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego wchodzących w skład zasobu;
- prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego oddanych w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd;
- ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
- sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości;
- sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, o których mowa w ustawie o Centralnym Porcie Komunikacyjnym;
- przekazywanie do Wojewody informacji o umowach oraz innych czynnościach prawnych, związanych z obrotem nieruchomościami Skarbu Państwa;
- sporządzanie i przekazywanie do Wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobu Skarbu Państwa;
- ustalenie, które nieruchomości stanowiły mienie gromadzkie;
- analiza nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w celu wyodrębnienia listy nieruchomości po podmiotach, które nie złożyły wniosku o wpis do KRS.
- regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
- zatwierdzanie ugód w sprawach o ustalenie odszkodowania z tytułu ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości;
Zadania i kompetencje - Ewidencja gruntów i budynków
- Prowadzenie i udostępnianie danych z ewidencji gruntów i budynków:
- wprowadzanie zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
- wydawania decyzji administracyjnych,
- sporządzanie i wydawanie wypisów i wyrysów, licencji oraz dokumentów obliczenia opłaty,
- sporządzanie i wydawanie zaświadczeń i informacji na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków;
- Modernizacje ewidencji gruntów i budynków;
- Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- Scalenia i wymiany gruntów;
- Współudział w tworzeniu i utrzymaniu teleinformatycznego zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach;
- Sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
- Zlecania, nadzoru i odbiorów prac geodezyjnych, klasyfikacyjnych, scaleń i wymiany gruntów;
- Prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
- Ustalenia:
- które nieruchomości stanowiły wspólnotę gruntową,
- wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej,
- wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
- Ocena przydatności użytkowej dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
- Udział w wyłączeniu dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
- Przekazywanie dokumentacji ewidencji gruntów i budynków do Archiwum Państwowego;
- Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.
Pracownicy Wydziału
Pracownicy Wydziału i ich stanowiska
BAREJ Piotr | Geodeta Powiatowy, Dyrektor Wydziału |
ADAMIAK Elżbieta | Zastępca Dyrektora, Kierownik PODGiK |
LALAK Daria | Inspektor |
DOMARECKA Mariola | Inspektor |
ŁUCZYŃSKA Maria | Inspektor |
KRÓL Aneta | Inspektor |
ARCZYŃSKA Anna | Podinspektor |
PRZYBYSZ Robert | Inspektor |
BARWICKI Adam | Inspektor |
ZIELIŃSKA Halina | Podinspektor |
STAŃCZAK Zenobia | Podinspektor |
LACEK Kacper | Młodszy referent |
FEBERT Urszula | Inspektor |
PIĘTKA Monika | Inspektor |
WOJDA Marta | Inspektor |
CIOŁEK Magdalena | Inspektor |
BARAN Dominika | Inspektor |
ZAJĄC Tomasz | Podinspektor |
CELEJ Iwona | Inspektor |
SABAŁA Monika | Inspektor |
GNAT-WIETESKA Paweł | Pomoc administracyjna |
BŁAŻEJCZYK Hanna | Inspektor |
LESZKO Aleksandra | Pomoc administracyjna |
KILISZEK Urszula | Inspektor |
MITEK Paweł | Inspektor |