Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania wydziału

Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania wydziału

Adres

 

Adres

Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Mazowiecka 26
08-400 Garwolin

Piętro II - pokoje 201, 225-229, 234, 236-247

Kontakt

 

Kontakt

Tel. 25 684 29 50

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownictwo i nadzór

 

Kierownictwo i nadzór

Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami: Piotr Barej

Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Elżbieta Adamiak

Kierownik Gospodarki Nieruchomościami: 

Komórka nadrzędna organizacyjnie: Starosta Powiatu Garwolińskiego

Zadania i kompetencje

 

Zadania i kompetencje - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

  • Udostępnianie baz danych, obejmującej zbiory danych infrastruktury informacji  przestrzennej;
  • Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych zwanej „powiatową bazą GESUT”
  • Przekazywanie plików różnicowych w celu aktualizacji krajowej bazy GESUT;
  • Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 zharmonizowanych z innymi bazami danych;
  • Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 oraz szczegółowych osnów geodezyjnych;
  • Tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych:
    1. Mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
    2. Mapy zasadnicze w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
  • Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych;
  • Zakładanie osnów szczegółowych;
  • Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  • Prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • Weryfikacja dokumentacji geodezyjnej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi kompletności przekazanych wyników, wykonywania pomiarów oraz spójności przekazywanych baz;
  • Przyjęcie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub wydanie decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych, sporządzonych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
  • Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;
  • Obsługa zamówień na materiały z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • Wydawanie licencji na udostępnione materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • Wystawianie Dokumentu Obliczenia Opłaty;
  • Pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie materiałów zasobu, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego;
  • Koordynacji usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu;
  • Ocena przydatności użytkowej materiałów zasobu;
  • Udział w wyłączeniu materiałów z zasobu;
  • Przekazywanie materiałów z zasobu do Archiwum Państwowego;
  • Wydawanie danych  z ewidencji gruntów i budynków w celu aktualizacji państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju;
  • Prowadzenie Systemu Informacji o Terenie dla obszaru powiatu;
  • Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.

Zadania i kompetencje - Referat Gospodarki Nieruchomościami:

  • gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego, w tym nabywanie na własność, oddawanie w trwały zarząd i zamiana nieruchomości;
  • zlecanie i odbiór szacunków nieruchomości;
  • zawieranie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
  • organizowanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
  • sprzedaż bezprzetargowa nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
  • aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
  • aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Powiatu Garwolińskiego;
  • wnioskowanie i opiniowanie podziałów nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
  • wywłaszczanie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości;
  • orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości;
  • nabywanie nieruchomości w drodze umowy na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
  • orzekanie w drodze decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa;
  • wydawanie zaświadczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
  • ustalanie wysokości opłat jednorazowych z tytułu przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
  • wydawanie zaświadczeń potwierdzających uiszczenie opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
  • ustalanie odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne – gminne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe;
  • ustalanie wysokości odszkodowania za działki objęte decyzją starosty o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • przygotowywanie dokumentacji do wyodrębniania lokali, w tym ustalanie udziałów w nieruchomości wspólnej;
  • nabywanie przez Skarb Państwa i powiat własności nieruchomości w zamian za zaległości podatkowe;
  • przejmowanie od PKP mienia nieodpłatnie na rzecz Skarbu Państwa lub Powiatu Garwolińskiego;
  • ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacyjnej;
  • udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstania szkody;
  • ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego wchodzących w skład zasobu;
  • prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego oddanych w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd;
  • ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
  • sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości;
  • sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, o których mowa w ustawie o Centralnym Porcie Komunikacyjnym;
  • przekazywanie do Wojewody informacji o umowach oraz innych czynnościach prawnych, związanych z obrotem nieruchomościami Skarbu Państwa;
  • sporządzanie i przekazywanie do Wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobu Skarbu Państwa;
  • ustalenie, które nieruchomości stanowiły mienie gromadzkie; 
  • analiza nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w celu wyodrębnienia listy nieruchomości po podmiotach, które nie złożyły wniosku o wpis do KRS.
  • regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
  • zatwierdzanie ugód w sprawach o ustalenie odszkodowania z tytułu ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości;

Zadania i kompetencje - Ewidencja gruntów i budynków

  • Prowadzenie i udostępnianie danych z ewidencji gruntów i budynków:
    1. wprowadzanie zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
    2. wydawania decyzji administracyjnych,
    3. sporządzanie i wydawanie wypisów i wyrysów, licencji oraz dokumentów obliczenia  opłaty,
    4. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń i informacji na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków;
  • Modernizacje ewidencji gruntów i budynków;
  • Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
  • Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  • Scalenia i wymiany gruntów;
  • Współudział w tworzeniu i utrzymaniu teleinformatycznego zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach;
  • Sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
  • Zlecania, nadzoru i odbiorów prac geodezyjnych, klasyfikacyjnych, scaleń i wymiany gruntów;
  • Prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
  • Ustalenia:
    1. które nieruchomości stanowiły wspólnotę gruntową,
    2. wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej,
    3. wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
  • Ocena przydatności użytkowej dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
  • Udział w wyłączeniu dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
  • Przekazywanie dokumentacji ewidencji gruntów i budynków do Archiwum Państwowego;
  • Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.

Pracownicy Wydziału

 

Pracownicy Wydziału i ich stanowiska

BAREJ Piotr Geodeta Powiatowy, Dyrektor Wydziału
ADAMIAK Elżbieta  Zastępca Dyrektora, Kierownik PODGiK
LALAK Daria Inspektor
DOMARECKA Mariola  Inspektor
ŁUCZYŃSKA Maria Inspektor
KRÓL Aneta Inspektor
ARCZYŃSKA Anna  Podinspektor
PRZYBYSZ Robert  Inspektor
BARWICKI Adam  Inspektor
ZIELIŃSKA Halina  Podinspektor
STAŃCZAK Zenobia  Podinspektor
LACEK Kacper  Młodszy referent
FEBERT Urszula  Inspektor
PIĘTKA Monika Inspektor
WOJDA Marta Inspektor
CIOŁEK Magdalena Inspektor
BARAN Dominika  Inspektor
ZAJĄC Tomasz  Podinspektor
CELEJ Iwona  Inspektor
SABAŁA Monika  Inspektor
GNAT-WIETESKA Paweł Pomoc administracyjna
BŁAŻEJCZYK Hanna  Inspektor
LESZKO Aleksandra Pomoc administracyjna
KILISZEK Urszula Inspektor
MITEK Paweł  Inspektor

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. poniedziałek, 30 październik 2023 15:24 Administrator
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 30 październik 2023 15:25 Administrator
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 30 październik 2023 15:26 Administrator
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 30 październik 2023 15:27 Administrator
Artykuł został zmieniony. piątek, 17 listopad 2023 11:34 Administrator